دختر بندری

خراب کار

دختر بندری

خراب کار

مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری مختلف


مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری مختلف

5q_fzf6.png

این روزها استفاده از انواع پارتیشن، در اداره ها بسیار طرفدار پیدا کرده است و بسیاری از کارفرمایان به منظور جداسازی محیط کارکنان و صرفه جویی در هزینه های خود از پارتیشن اداری استفاده می کنند. با استفاده از پارتیشن می توان از فضای محیط استفاده ی بهتری کرد. پارتیشن ها نه تنها محیط را جداسازی و تقسیم بندی می کنند بلکه در عین حال، به محیط جلوه و زیبایی خاصی می بخشند.

در این مقاله قصد داریم مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری را با هم بررسی کنیم.

پارتیشن ها به صورت متحرک و ثابت هستند. پارتیشن های ثابت همانطور که از اسم آنها مشخص است، قابل حرکت دادن نیستند و به وسیله پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شوند اما پارتیشن های متحرک را می توان به دلخواه جابجا کرد و با توجه به دکوراسیون خود، آنها را در جایی مناسب قرار داد.

پارتیشن اداری از نظر ضخامت می تواند تک جداره و یا دو جداره باشند. پارتیشن های تک جداره با ضخامت ? سانتی متر، حدود ?? درصد در مقابل سر و صدا عایق هستند و پارتیشن های اداری دو جداره با ضخامت ?? سانتی متر، می توانند تا ?? درصد عایق صدای محیط باشند.

 

انواع پارتیشن اداری

?. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای تقریبا یکی از پرکاربرد ترین پارتیشن های اداری محسوب می شود و می توان از انواع شیشه ی مات، ساده و رنگی برای این پارتیشن ها استفاده کرد. این پارتیشن ها به خاطر روشنایی زیادی که در محیط ایجاد می کند، باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند. و اگر از شیشه مرغوب و دوجداره استفاده شود، این پارتیشن ها به راحتی از انتقال صدا جلوگیری خواهند کرد و گزینه مناسبی برای پارتیشن های اداری خواهند بود.

مزایای پارتیشن اداری شیشه ای:

 پارتیشن های شیشه ای قابل انتقال به فضای دیگری هستند و هنگام جا به جایی با حفظ بودجه شما به راحتی به فضای دیگر منتقل می شوند.

بر خلاف انواع دیگر پارتیشن های اداری ، شیشه ها را می توان همانطور که می خواهید طراحی کرد.

 یکی از مزایای بزرگ پارتیشن های شیشه ای توانایی آنها در استفاده بهینه از نور طبیعی است. هیچ کس نمی خواهد در یک محیط کسل کننده و تاریک کار کند و با استفاده از شیشه بیشتر ، می توانید فضای کار خود را به مکانی روشن تر و پرانرژی تبدیل کنید.

?. پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی از مقاوم ترین سازه های پارتیشن است، در این پارتیشن از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده می شود و به خاطر استفاده از آلومینیوم، این پارتیشن ها هزینه بالایی دارد. این نوع از پارتیشن را بیشتر برای جداسازی فضاهای اداری به کار می برند.

?. پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی نسبت به پارتیشن های دیگر، گران تر است اما با توجه به حس زیبایی و طبیعی بودنی که به محیط می دهند، طرفداران خودش را دارد. پارتیشن های چوبی برای محیط هایی که رطوبت زیادی دارند، گزینه ی مناسبی نیستند زیرا رطوبت، طول عمر پارتیشن ها را پایین می آورد.

سیستم پارتیشن چوبی تنها به چوب محدود نمی‌شوند بلکه می‌توان با لعاب شیشه ای ترکیب کرد تا حس شفاف تری به اتاق بدهد. این سیستم ها برای محیط‌ های عایق صدا هم مناسب هستند.

?. پارتیشن ام دی اف

ام دی اف یکی از پرکاربردترین متریال برای ساخت انواع پارتیشن است. پارتیشن‌ ام دی اف قیمت مناسبی دارد و برای استفاده در محیط‌های اداری انتخاب مناسبی هستند، علاوه‌ براین در طرح‌ها و نقش های مختلف ساخته می‌شوند و می‌توانند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهند. مونتاژ کردن پارتیشن‌های از جنس ام دی اف به آسانی انجام می‌شود، عایق صوتی هستند و مانع از انتقال صدا می شوند. این پارتیشن ها مقاومت خوبی دارند و پوسیده و ساییده نمی‌شوند.

یکی از مهم‌ ترین موضوعات درمحیط‌‌ های اداری و کاری، ایمنی آتش است و اینکه ساختمان شما مطابق با اصول جدی سازه ای باشد بسیار اهمیت دارد، بنابراین باید پارتیشن‌های اداری ضد آتش باشد چون می‌توانند به محدود کردن آتش، شعله ها، دود و گازهای سمی در یک مکان کمک کنند. پارتیشن‌های اداری ام دی اف می‌توانند مقاومت حریق60 دقیقه ای را داشته باشند اگرچه در صورت داشتن عناصر لعابی یک یا دو لایه مقاومت آنها به 57 دقیقه می رسد.

یک پارتیشن اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

?. پارتیشن باید مقاوم باشد.

?. پارتیشن خوب باید عایق صدا باشد تا حریم شخصی ایجاد کند.

?. با کیفیت و در عین حال سبک باشد.

?. پارتیشن باید با محلی که مورد استفاده قرار میگیرد همخوانی و تناسب داشته باشد.

مزیت های استفاده از پارتیشن اداری

محیط را سازماندهی و منظم می کند.

این سازه ها نسبت به ساخت دیوار، مقرون به صرفه تر هستند.

این پارتیشن ها با توجه به انواع متریال به کار رفته در آن، محیط را زیبا تر و گرم تر میکند.

جداسازی محیط و ایجاد فضای خصوصی را به آسانی انجام می دهند.

به راحتی نصب می شوند.

در پارتیشن های شیشه ای در مصرف برق و هزینه   بسیار صرفه جویی می شود.

کدام پارتیشن از نظر قیمت مناسب تر است؟

عوامل مختلفی در قیمت نهایی تاثیرگذار است اما به طور کلی پارتیشن های تک جداره نسبت به دیگر پارتیشن ها ارزانتر است و قیمت نهایی پروژه را پایین تر می آورد، اما چون این پارتیشن ها از ورق ها و لایه های نازکی تشکیل شده است مانع از انتقال صدا نمی شود و همچنین نمی‌تواند عایق خوبی برای حرارت باشد.

کدام انواع پارتیشن اداری بهتر است؟

 این مسئله کاملا به سلیقه مربوط است و شما می توانید بر اساس سلیقه و البته قیمت یکی را انتخاب کنید. به قطعیت نمی توانیم یکی از این متریال ها را برتر از دیگری بدانیم، پارتیشن اداری مدرن میتواند از نوع شیشه ای و یا چوبی باشد. شما می توانید یک پارتیشن اداری مدرن از نوع شیشه انتخاب کنید و یا از نوع چوبی.

 

سخن پایانی

اگر تنها یک فضای باز برای کار دارید بدون پرداخت هزینه های گزاف برای بازسازی یک دفتر کار می توانید از پارتیشن های اداری استفاده کنید، با این‌کار می توانید دو فضای کاری پر سر و صدا را به بخش هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند تبدیل کنید. برای این کار می توانید به کارشناسان پرچین مراجعه کنید. پرچین یکی از تولیدکنندگان پارتیشن در ایران می باشد که با کادری مجرب در حوزه نصب انواع پارتیشن اداری مدرن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

با سپاس از همراهی و توجه شما عزیزان.

منبع: تجارت آنلاین

 

 

پارتیشن هوشمند شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن


پارتیشن هوشمند شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن

اکثر افراد به دنبال آپارتمان های چند منظوره هستند، پارتیشن ها عملکرد این کاربرد را برای شما آسانتر می کنند. به‌ طور کلی به هر سیستمی که بتواند کار جداسازی قسمت ‌های مختلف را انجام دهد پارتیشن می گویند. پارتیشن در انواع مختلفی تولید می‌ شود که هر کدام دارای کاربردی هستند.

در این مقاله قصد داریم پارتیشن شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن را با هم بررسی کنیم.

 به وسیله پارتیشن شیشه ای طرح دار، ساده، رنگی و ... می توانید نمایی زیبا به محیط داده و فضایی تمیز و شفاف داشته باشید، به خصوص در محیط های اداری بهترین گزینه که بسیار حیاتی است و چشم انداز زیبایی به فضا می دهد.

3q_yhm6.jpg

 

 معماران از این ترفند به عنوان دیوار برای جداسازی فضاها استفاده می کنند. یک دیوار شیشه ای هوشمند در دفتر کار و یا منزل موجب بزرگی و روشنایی ساختمان می شود، همین طور به افراد اجازه می دهد هنگام نیاز به حریم خصوصی شیشه پارتیشن را مات کنند. به عنوان مثال شما میتوانید یه اتاق خواب یا اتاق کار در گوشه ای از هال ایجاد کنید که با دیوار شیشه ای از بقیه فضا جدا شود و در صورت لازم از دیوار شیشه ای به عنوان مات کننده استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن در واقع دیوار یا جدا کننده موقت است که جزء سازه های اصلی ساختمان نیست، با استفاده از این وسیله می توانید از فضا بیشتر و بهتر استفاده کنید و یک بخش بزرگ را به چند قسمت تقسیم کرده تا عملکرد گوناگونی داشته باشند و همچنین می توان از آن به عنوان یک عایق صوتی استفاده کرد. از پارتیشن های شیشه ایی بیشتر در ساخت دفترهای کار استفاده می شود.

از پارتیشن ها در مکان های متفاوت اداری، مسکونی و غیر مسکونی می توان استفاده کرد، پارتیشن در جنس های متفاوت چوبی، شیشه ای و ... موجود است که به دو صورت تک جداره و دوجداره تولید می شود.

پارتیشن شیشه ای باید از شیشه های بادوام و سکوریت تهیه شود، کیفیت یراق آلاتی هم که در آن به کار می رود باید عالی باشد تا بتوان محصول با کیفیتی را ارائه داد.

انواع پارتیشن های اداری هوشمند

پارتیشن‌ های اداری هوشمند انواع مختلفی دارند که شامل:

?. پارتیشن‌ های هوشمند تک ‌جداره و دوجداره

?. پارتیشن هوشمند شیشه‌ ای

?. پارتیشن هوشمند فریم لس و … می باشند.

 در ساخت پارتیشن ‌های تک ‌جداره هوشمند، همانند پارتیشن‌ های معمولی تنها از یک جداره شیشه ‌ای استفاده خواهد شد.

 

پارتیشن فریم لس چیست؟

پارتیشن های شیشه ای فریم لس، مدل جدیدی از تقسیم کننده های محیط  هستند که به دلیل اینکه هیچ فریمی در آن به کار نرفته است نام این مدل پارتیشن ها را فریم لس، گذاشته اند.

پارتیشن شیشه ای فریم  لس جنس متفاوتی از سایر پارتیشن ها دارد و همین امر باعث شده در بین مشتریان طرفداران بیشتری پیدا کند. پارتیشن های شیشه ای مدل فریم لس  زیبایی بسیار زیادی نسبت به سایر پارتیشن ها دارند. معمولا اکثر پارتیشن های شیشه ای، برای اینکه نصب آن‌ها ساده تر صورت گیرد و هم به نوعی این پروفیل ، محافظی برای شیشه باشد، آن‌ها را با پروفیل هایی آلومینیومی و… می سازند که از زیبایی آن می کاهد و باعث می شود افراد از این مدل استقبال نکنند، اما پارتیشن های فریم لس با شیشه های بسیار نازک و همچنین بدون فریم طراحی شده اند که تقریبا اکثر افراد آن را می پسندند. در این مدل پارتیشن فریم لس هیچ قاب یا محافظی مثل پروفیل ها دور آن ها به کار نرفته است اما شیشه هایی که در ساخت این مدل پارتیشن ها استفاده میشوند بسیار مقاوم و همچنین با دوام‌اند و از نوع تک جداره می باشند.

پارتیشن های شیشه ای فریم لس جزو مدرن ترین پارتیشن ها برای محیط کار هستند که با وجود شیشه ای بودن خود، فضا را شلوغ نکرده و همچنین جلوه خاصی را نیز به محیط می دهند. یکی از مزایای این‌ پارتیشن قیمت مقرون به صرفه آن است.

پارتیشن شیشه ایی هوشمند

پارتیشن های هوشمند به طور خودکار قابلیت حرکت و… دارد و از مدل های فریم لس بسیار جدیدتر و مدرنتر است.

پارتیشن های هوشمند، مزایای بسیار زیادی دارند.

یکی از مزایای پارتیشن شیشه ایی هوشمند و فریم لس این است  که فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند و با وجود جنس شیشه ای که دارند، اصلا باعث شلوغی فضا و یا کمبود جا در محیط نمی شوند و برای افرادی که شلوغی را دوست ندارند بسیار گزینه مناسبی است و همچنین قابلیت کنترل از راه دور هم دارند.

 

پارتیشن هوشمند دو جداره

پارتیشن ‌هوشمند دوجداره  معمولا برای تبدیل فضاهای بزرگتر به چندین بخش کوچکتر استفاده می شود.

 پارتیشن ‌های دو جداره را معمولا از جنس ‌های مختلفی تولید خواهند کرد که یکی از آن‌ ها پارتیشن‌ های دوجداره شیشه ‌ای هوشمند می ‌باشد، برای ساخت پارتیشن ‌های دوجداره باید به ابعاد و متراژی که محیط کاری شما دارد توجه زیادی داشته باشید، چرا که با توجه به فضای کاری شما باید به ساخت پارتیشن دوجداره بپردازند.

ویژگی پارتیشن هوشمند دوجداره

?. پارتیشن‌ های هوشمند دوجداره از مقاومت بیشتری نسبت ‌به دیگر پارتیشن‌ها برخوردار هستند. استقامت این پارتیشن ‌ها باعث می ‌شود که از اصطکاک کمتری برخوردار شوند.

?. علاوه ‌بر عایق صدا، عایق‌‌ حرارتی هم هستند بنابراین در مصرف انرژی جلوگیری می ‌کند.

اگر قصد دارید که با استفاده از پارتیشن دوجداره هوشمند سکوت و آرامش را در محیط کار خود ایجاد کنید، باید آن‌ ها را به سقف متصل کنید، بنابراین ارتفاع شیشه باعث می‌ شود که سر و صدا به بیرون از اتاق درج پیدا نکند، همچنین برای زیبا نشان ‌دادن این پارتیشن ها می‌ توان از پرده ‌های کرکره هم استفاده کرد که باعث جلوگیری از ورود نور به داخل اتاق ‌ها خواهند شد.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ایی

نصب پارتیشن شیشه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و   به طور مستقیم بر کیفیت و عمر ماندگاری آن پس از اتمام نصب تأثیر می گذارد. نصب پارتیشن شیشه ایی ممکن است  ساده به نظر برسد اما نیاز به دقت بالایی دارد. اگر این پارتیشن به درستی نصب نشود دچار آسیب میشود. شما می توانید از یک کارشناس برای نصب کمک بگیرید یا اگر می خواهید این سازه را خودتان نصب کنید باید مراحل آن را به طور دقیق انجام دهید.

هوشمند سازی پارتیشن های اداری چه مزایایی دارد؟

شیشه های هوشمند شفاف تر و واضح تر از شیشه های معمولی هستند.

این شیشه ها یووی بوده و جلوی اشعه های مضر خورشید را  میگیرد، همچنین می توان از این شیشه ها به عنوان پرده تصویر استفاده کرد زیرا قابلیت نگه داری تصویر بر روی خود را دارد.

شما به سادگی می توانید با فشار دادن یک کلید شیشه را از حالت ماتی در آورده و به شیشه شفاف تبدیل کنید و یا برعکس.

از این شیشه های هوشمند در محیط هایی مانند حمام شیشه ای، اتاق های کنفرانس ادارات و شرکت ها، پارتیشن بندی های اداری، پنجره ها و … استفاده می شود.

 شیشه های هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟

?. عایق صوتی بالایی دارد.

?. حریم شخصی برای افراد ایجاد می کند.

?.در امور آموزشی می توان به عنوان صفحه نمایش از آن استفاده کرد.

?. برای اتاق کنفرانس، محیط اداری، اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

?. در مقابل ضربه ایمنی بالایی دارد.

?. در این سیستم تغییر از حالت شفاف به مات یا مات به شفاف اجرایی است. برای مات شدن این شیشه ها کلید، ریموت یا پدال تعبیه شده است.

سخن پایانی

با پیشرفت معماری داخلی و پیشرفت ایده ها در این زمینه، امروزه می توان  شاهد بسیاری از مدل ها و طرح های داخلی برای محیط کار بود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، بسیار با صرفه هم هستند. پارتیشن های اداری، نمونه ای از عناصر پیشرفته در معماری داخلی یک محیط کار هستند که هر محیطی برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین راحتی کارمندان خود باید آن ها را تهیه کند.

شرکت پرچین یکی از بهترین تولید کنندگان پارتیشن در ایران می باشد و با مجرب ترین کادر در خصوص نصب انواع پارتیشن می تواند یک فضای اداری مدرن و بسیار زیبا برای شما فراهم کند اگر نیازمند نصب پارتیشن هستید به کارشناسان پرچین مراجعه کنید.

با تشکر از توجه و همراهی شما عزیزان.

منبع: شفاف نیوز

 

حفاظ آهنی روی دیوار چه مزیت هایی دارد و با چه رنگ هایی تولید می شود؟


حفاظ آهنی روی دیوار چه مزیت هایی دارد و با چه رنگ هایی تولید می شود؟

 

حفاظ نرده آهنی روی دیوار در مقایسه با سایر انواع حفاظ ساختمان، مزیتهایی نیز دارد که شامل:

استحکام زیاد

نصب سریع

امنیت بالا

ظاهر زیبا

کسب تائیدهی پلیس امنیت

قیمت مناسب

درست مانند تمامی قسمت‌‌‌‌های دیگر نمای ساختمان، رنگآمیزی حفاظ نرده آهنی روی دیوار نیز بسیار حائز اهمیت است. رنگآمیزی حفاظ دیوار ، جدای از زیباسازی نمای ساختمان، از زنگ زدن و خوردگی حفاظ نرده آهنی روی دیوار جلوگیری کرده و باعث افزایش دوام و طول عمر آن میشود. این محصول در رنگ‌‌‌‌های مختلف و با توجه به نمای ساختمان، نصب و استفاده میشوند.

با این وجود طبیعی است که رنگ سفید طرفدار بیشتری دارد. مانند رنگآمیزی سایر فلزات، در رنگآمیزی حفاظ نرده آهنی روی دیوار نیز نکاتی وجود دارد که تعیین کنندهی کیفیت رنگآمیزی است. پیش از رنگآمیزی، سطح حفاظ نرده آهنی روی دیوار باید کاملاً صاف و بدون خلل و فرج، سطوح زائد، برجستگی و زنگزدگی باشد تا رنگآمیزی با کیفیت خوبی انجام شود. برای از بین رفتن خلل و فرج و برجستگی ها معمولاً ابتدا سمباده کشیده میشود و در صورت نیاز بتونهکاری نیز خواهد شد. سپس رنگآمیزی انجام میشود.

خرید حفاظ درب برای ساختمان

 

اگر قصد خرید حفاظ درب آپارتمان جدید برای خانه یا محل کار خود را دارید، احتمالا متوجه شده اید که درب ها و دروازه های فرفورژه در بازار امروز چقدر محبوب هستند. مصرف کنندگان می دانند که درهای آهنی محکم و محکم هستند. آنها همچنین می دانند که درهای آهنی نه تنها در برابر نفوذگران محافظت می کنند، بلکه ظاهر خانه شما را بهبود می بخشند. آنها در آب و هوای سخت بهتر می ایستند و نسبت به چوب یا فایبرگلاس در برابر خوردگی نفوذناپذیرتر هستند. اگر در مورد جنبه های ایمنی دری که انتخاب می کنید جدی هستید، پس باید مطمئن شوید که این شش مورد را در مورد قوانین ساختمان آهن کاری و ایمنی آتش نشانی می دانید. صنعت ساختمان در طول سال ها برای تعیین تعادل بین ایمنی شخصی در برابر آتش و امنیت ساختمان تلاش کرده است. آئین نامه بین المللی ساختمان خط روشنی را ترسیم می کند تا مشخص کند که امنیت ساختمان در کجا به پایان می رسد و امنیت شخصی در برابر سرقت باید اولویت داشته باشد.

حفاظ نرده بالکن بهترین محافظ

 

یکی از زیباترین مکان ها برای صرف قهوه در عصرنرده بالکن است. از خیره شدن به افق تا لذت بردن از منظره پرنده شهر. نشستن در بالکن شما واقعا می تواند طراوت باشد. اما آیا بالکن شما امن است؟ اگر در یک آپارتمان مرتفع زندگی می کنید، قطعاً نمی خواهید به حفاظ بالکن خود ظاهری در قفس و دست و پا چلفتی بدهید. تنها راه برای محافظت از بالکن و حفظ معماری بالکن خود این است که یک کباب پز نامرئی راه اندازی کنید . بالکن ها به ویژه برای خانواده هایی که بچه های کوچک دارند خطرناک است. شما نیاز به یک محافظ در بالکن خود دارید. به جای انتخاب نرده های آهنی معمولی و ضخیم، حفاظ شیک و ساده را انتخاب کنید. قطر این گریل ها فقط میلی متر است اما بسیار بادوام هستند. برای کسی که در خیابان راه می‌رود، این کوره‌ها نامرئی هستند. کوره های نامرئی نیز محافظت بیشتری در برابر سرقت و سرقت ارائه می دهند.

تولید سایبان درب آهنی

 

آیا می خواهید یک سایبان آهنی سفارشی برای منزل یا محل کار خود داشته باشید؟

ما همچنین محصولات پیش ساخته استاندارد را در کیت های مونتاژ مخصوص شما داریم. به فرفورژه آنلاین مراجعه کنید و تمام مزایای برخورد مستقیم با سازنده را کشف کنید. بهترین قیمت برای تمام سایبان های درب آهنی به شما تضمین می شود و در ارزیابی راه حل های سفارشی که ما پیشنهاد می کنیم کمک دریافت خواهید کرد، بنابراین اطمینان حاصل می شود که نیازهای شما 100? برآورده می شود. تمام سایبان های درب آهنی ساخته شده توسط فرفورژه آنلاین با تکنیک ساخت صنعتگر مشخص می شود تا حداکثر کیفیت را تضمین کند. سایبان های درب آهنی با پانل های پلی کربنات ساخته می شوند، پلیمری ترموپلاستیک با خواص مکانیکی که آن را جایگزین مناسبی برای شیشه می کند.

انواع چدن‌کاری‌ها در کاربردهای بسیار آراسته که امروزه در ایران باقی مانده است، گواه طول عمر پارچه است. هنگامی که به خوبی از آن مراقبت می شود و با بهترین تمرین ها می توانید از حفظ آن برای نسل های آینده اطمینان حاصل کنید.

https://www.homify.co.uk/ideabooks/8908589

https://writeupcafe.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1%db%8c-%d9%81%d9%84%d8%b2%db%8c/

https://theomnibuzz.com/%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%a3%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8-%d9%86%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d8%ae-%da%af%d9%88%d8%b2%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c/

https://www.dailystrength.org/journals/myzn-tthyr-hfz-nrdh-shkh-gwzny-br-nmy-skhtmn

https://www.debwan.com/blogs/454363/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8-%D9%86%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%AE-%DA%AF%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86

https://www.xaphyr.com/blogs/126195/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A3%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8-%D9%86%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%AE-%DA%AF%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86

https://gab.com/ahmedkhatrity/posts/108696198292984391

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeN4ezO6V2QDs_oTizAs3D6I1m3MHhTwkcjRN4DyFiS8ZndCQ/viewform

http://learn.tilgroup.ru/members/tankmakeup9/activity/695664/

https://www.pinterest.co.uk/pin/1014646991032971551

https://ello.co/fohose6669/post/zip5i5cdlmxuyyainmc_vg

http://y8space.com/members-2/xinoya8303/activity/3654027/

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/pikitif790/activity/342816/

https://www.deshraag.org/members/larsontychsen27/activity/446904/